Červnová dovolená v Alpách. Nejdříve jsme vyrazili na Piz Berninu, potom přesun do Bernsých Alp, kde se tedy Gross Grünhorn zdolat nepodařilo.

Ještě v sobotu večer po příjezdu na kraj doliny Morterasch vyrážíme na chatu Boval, která je 2 hodiny cesty. Chatařka nás již vyhlíží a mi záhy zasedáme přímo k večeři.

Na další den vyrážíme na chatu Marco e Rosa přes Fortezzu. Spoluhoralové v chatě nás včera informovali, že na ledovci pod Fortezzou viděli stopu, tak doufáme, že měli pravdu. Morteraschgletscher přejdeme vcelku bez problému, Michal ostrým zrakem dokonce i najde naváděcí tyče v postranní moréně. Záhy najdeme cestičku podél potoka a stoupáme směrem k ledovci. Nahoře se stopa vytratí a mokrý bořící sníh nás trochu pozdrží. Na ledovec se naštěstí dostaneme a po starší stopě stoupáme směrem k Fortezze. Fortezzagrat začíná zajímavým nástupem, lezeme bez maček. V jednom úseku se radši zajistíme.

Po této lezecké vsuvce se opět ocitáme na sněhu a stoupáme směrem na Bellavistu. Zde naštěstí již prošlo pár skupinek, tak je cesta také dobře viditělná. Je to ještě pěkný kousek než dojdeme k malebné Crast Aguzze. Pod ní obcházíme pěkné trhliny. Záhy nás obklopí mlha a vytoužená chata se nám ztratí před očima. Nemůžeme se dočkat až tam dojdeme, až po notné chvíli se chata objeví přimo před námi.

Na další den je ošklivé počasí. Prší, chumelí a hlavně fouká silný vítr. Stáváme sice v pět, ale po snídani jdeme opět spát. Na vrchol vyrazíme až v jedenáct, kdy se vítr trochu umírní. Celý výstup je ovšem v mlze a z výhledů není nic.

Na další den je v plánu sestup zpět do údolí. Počasí je opět nepěkné, viditelnost dost nízká. Vyčkáváme, zda se to nezlepší. Občas se trochu mraky potrhají, ale pak se zase zatáhne. Vyrážíme, doufaje, že stopa přes Bellavistu nebude zafoukaná. Naštěstí je vždy alespoň trochu patrná. V pěkném větru přejdeme Bellavistu a sestoupíme na Fortezzu. Tu slaníme a pak již sestupujime po dolním ledovci a podél potoka na morénu, přes Morteraschglescher na cestu pod Boval a zpět na parkoviště.

Přesouváme se do Bernských Alp. Zde vyjedeme lanovkou z Fiesche na Kühboden a tunelem dojdeme k Märjelesee. Pak již sestup na ledovec Aletsch a po něm směrem ke Konkordiahütte. Pod chatou trochu bloudíme mezi trhlinami, protože jsem zapomněla, že na chatu vede i výstupová cestička z našeho směru. Na chatě si pak vychutnáváme sluníčka.

Další den vyrážíme na Gross Grünhorn. Cesta vede dosti prudce do kopce, musíme projít vysněženým sedlem s převějí. Pak se ocitáme na nekonečném sněhovém bobku. Po něm vystoupáme k hřebínku na Grünneghorn. Hřebínek je docela vysněžený a když vidíme, že po něm musíme nejen vystoupat na Grünneghorn, ale i sestoupat do sedla pod Grünhornem a opět podobným delším hřebínkem na vrchol, tak to vzdáváme. Během cesty zpět se dost boříme v rozměklém sněhu.

Další den již sestupujeme po Aletschgletscheru k Märjelensee a zpět na Kühboden a lanovkou k našemu autíku do Fiesche.